بیان مشکلات نصب کولرهای گازی و رفع مشکل صدای زیاد کمپرسور

کولر گازی

ابلاغ معضلات نصب کولرهای گازی و رفع ایراد صدای دوچندان کمپرسور
کمپرسور یکی‌از بزرگترین قطعات الکترونیکی و قلب تپنده کولر گازی است . کمپرسور و یا این که موتور کولر گازی بواسطه یک روتور و یک سیم پیچ کار خویش را انجام می‌دهد و بزرگترین وظیفه آن بالا بردن فشار مبرد در سیکل کولر گازی است .

کمپرسور یکی از اجزای کولر گازی و رفع مشکل صدای زیاد آن

معمولا یکی‌از خلل ها کولرهای گازی پس از مدتی عمل رمز و صدای دوچندان آن ها است که بخش اعظمی از مصرف کنندگان را از این مسئله گلایه مند می نماید . تا قبل از این در نوشته‌ی علمی ای توضیح دادیم که ادله اصل سروصدا از پنل داخلی معمولا میتواند مربوط به بلوور و یا این که اجزا مربوط به آن باشد که می‌توانید توضیحات بدون نقص را درین نوشته‌ی‌علمی به اسم علت رمز و صدای پنل داخلی کولر گازی مطالعه کنید .

رفع مشکل کمپرسور کولر گازی

البته گهگاه صدا از پنل فرنگی است . به جهت ارتباطی که‌این پنل با پنل داخلی داراست معمولا در حالتی که صدایی از پنل فرنگی نیز ایجاد شود اگر چه این صدا معدود باشد البته گشوده وارد دور و اطراف منزل می شود .

موتور و یا این که کمپرسور کولر گازی عموما مبداء کلیدی این سروصدا است . معمولا با فرسوده شدن و یا این که گذر عصر از نصب کولر گازی و پس از یک سری سال این صدا مقداری اضافه می شود که‌این مسئله خیلی غیر نرمال نمی باشد و عمدتا به جهت عدم خدمت کولر گازی در طول های مطلوب بوده و با یک خدمت و نظافت معمولا صدای کمپرسور جدا می شود .

بخش های اصلی کمپرسور کولر گازی و علت صدای ان

علت صدای دوچندان کمپرسور کولر گازی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در آجودانیه شمال

گفتیم که دو بخش کلیدی کمپرسورکولر گازی سیم پیچ و روتور میباشند که با به کارگیری از یک بدنه فولادی مراقبت می‌شوند . عمدتا ادله کلیدی صدای کمپرسور یکی‌از این دو دلیل میباشند . البته پیشین از هر موضوعی و برای اطمینان از این‌که ادله کلیدی صدای کمپرسور کولر گازی چه می‌باشد بایستی کمپرسور را آزمایش کنیم .

تعمیر کولر گازی

تا قبل از این در نوشته‌ی‌علمی تعمیر کمپرسور کولر گازی روش آزمایش کمپرسور را تماما توضیح دادیم . علاقمندان به آشنایی راه و روش تعمیر کمپرسور خوب تر است این نوشته‌ی‌علمی را بصورت دقیقا مطالعه نمایند .

مواردی که ما را در تشخیص علت صدای کمپرسور کولر گازی کمک میکند

چهار وضعیت کلی شاید در تشخیص علت صدای دوچندان کمپرسور به ما یاری دهد : چاه بازکنی شرق تهران

اولی نکته داغ شدن بیش تر از مقدار کمپرسور در طول عمل کولر گازی و بوی داغی و یا این که سوختگی

جدا شدن برق در طول واضح شدن و یا این که مقداری کار کردن کولر گازی

نشتی روغن در حوالی کمپرسور

لرزش کمپرسور در طول کار کردن

هرگاه هریک از این عامل ها به‌وجود بیاید و کمپرسور صدای متعددی داشته باشد با علامت های ظاهری می اقتدار یک سود گیری کلی کرد البته در لحاظ داشته باشید همواره استراتژی کلیدی تشخیص فساد کمپرسور آزمایش ظریف آن می‌باشد . رفع نم در آجودانیه شمال تهران

در حالتی که این وضعیت در کمپرسور چشم شد نشان دهنده دو مسئله اصلی است . در‌این‌صورت یا این که سیم پیچی موتور نیم سوز شده‌است و یا این که روتور به بدنه کمپرسور سرگرم می شود .

معمولا در حالتی که سیم پیچی کمپرسور بسوزد کمپرسور ابدا شفاف نمی‌شود که درین مقوله به آن نمی پردازیم . البته در حالتی که کمپرسور با صدای زوزه ماننده و خفیفی کار می نماید و داغ می شود نشان می‌دهد که سیم پیچی نیم سوز شده‌است . در وضعیت دیگر این است که روتور ایراد پیدا کرده و یا این که با بدنه و یا این که باطن سیم پیچ سرگرم می شود و ایجاد صدا می نماید .

در هر دو وضعیت پیشنهاد می شود که کمپرسور تماما بده بستان شود چون هزینه تعمیر کمپرسور دوچندان است و هر کسی نیز این کار را نمی تواند انجام دهد .

چگونه می توان نگهداری و سرویس کولر گازی را به درستی و با دقت انجام داد؟

تعمیر کمپرسور کولر گازی و رفع مشکل ان

رفع ایراد صدای دوچندان کمپرسور کولر گازی ۳

تعمیر کمپرسور بوسیله همیاران ما

جدا شدن برق در طول واضح شدن و یا این که مقداری کار کردن کولر گازی

معمولا این ایراد به خازن کمپرسور مربوط می شود . در‌این‌صورت خازن روش انداز سوخته و با صدای تق مثل پیشین از واضح شدن کولر گازی , کولر گازی خاموش می شود . براین اساس هنگامی کولر وارد فاز عمل نمی‌شود علت صدا خازن بوده و یا این که به اصطلاح اولود کرده و با بده بستان خازن می اقتدار ایراد را برطرف کرد .

کمپرسور صدا می نماید و نشتی روغن داراست

معمولا از علامت های نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی نشت روغن از آن است . در این باره یگانه نیز بایستی دقیقا مطابق با راه و روش نخستین کمپرسور بده بستان و یا این که نهایتا تعمیر شود .

لرزش کمپرسور در طول کار کردن

یکی‌از علت های شایع صدای کمپرسور کولر گازی اثبات نبودن کمپرسور در محل خویش می‌باشد . احتمال این مسئله را می قدرت در دو دعوا خلاصه کرد . یا این که این‌که پنل فرنگی در موضع قابل قبولی نصب نشده و منجر استقرار بد کمپرسور شده‌است و یا این که این‌که خویش کمپرسور از شالوده غیروابسته شده و مبتلا لرزش شده‌است . در‌این‌صورت لرزش کمپرسور منجر می شود روتور مطلوب کار نکند و کارکرد آن با ایراد مواجه شده و ایجاد صدا بکند .

درین حالت بایستی در حالتی که ایراد از جایگان بد نصب پنل فرنگی است , محل نصب پنل فرنگی را عوض نمائید تا صدا کمتر شود البته در حالتی که شالوده و یا این که شالوده های کمپرسور کنده شده بایستی شالوده ها را در جای خویش اتصال دهید .

رفع ایراد صدای دوچندان کمپرسور کولر گازی ۵

محل قرار به دست آوردن کمپرسور کولر گازی در پنل فرنگی

ولی به جز مورد ها فوق چشم شده‌است که گاها عارضه ها دیگری هم منجر ایجاد صدا در کمپرسور می شود که بصورت کلی می قدرت مورد ها ذیل را آیتم اشاره قرار بخشید که با یک باز‌بینی معمولی تشخیص داده می شود :

شکاف برداشتن دیواره کمپرسور کولر گازی

به کارگیری از کمپرسور با قدرت نادر برای کولرهای حاذق خیس ( معمولا در طول تعمیر و یا این که بده بستان کمپرسور )

ضربه میل کردن و انحراف پیدا کردن و یا این که له شدن بدنه کمپرسور کولر گازی

کم آب شدن و عدم روغنکاری و خدمت زمان ای کولر گازی

اتصال در مسیر سیم پیچ کمپرسور کولر گازی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *