اصول اولیه تعمیرات لوله کشی و نصب شیرآلات ساختمان برای افراد مبتدی

تعمیرات لوله کشی ساختمان اعم از مواقعی است که بعد از مدتی به آن احتیاج پیدا می‌کنیم . متاسفانه لوله کشی های غیر اصولی منجر نیاز اکثر افراد به تعمیرات لوله کشی ساختمان می شود . ما درین مقاله مواقعی را برای شما بازگو کرده ایم تا شمارا بیشتر با این زمینه آشنا کنیم .

تعمیرات لوله کشی ساختمان شامل موارد زیر می شود :

تعمیرات لوله کشی ساختمان کندن چاه قلهک شمال تهران

تشخیص ترکیدگی لوله کشی آب با دستگاه نشت یاب , نشت یابی لوله آب و فاضلاب ساختمان به همراه تعمیرات لوله کشی مربوطه
اجرای اصلاحات , تعمیرات و تعویض انواع لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان تو کار و رو کار
تعمیرات و تعویض لوله کشی فاضلاب پوشفیت , پلی اتیلن جوشی , پلیکا
تعمیر لوله کشی فاضلاب خانه , انجام کارها تاسیساتی فاضلاب ساختمان , دستشویی فرنگی و حمام منزل
اجرا , تعمیر و تعویض گونه های لوله های شوفاژ و فن کوئل و موتورخانه مرکزی
تعمیرات تاسیسات لوله کشی ساختمان , آب و فاضلاب
تعمیرات , اصلاحات و تعویض لوله کشی با لوله های ۵ لایه و سپید , اسپرینگلر رایزرهای گالوانیزه , جوشی و…
نصب انواع شیرآلات ساختمان و اجرای تاسیسات لوله کشی ساختمان
رفع نم و رطوبت , تعمیر نم و رطوبت حاصل از نشست آب از لوله کشی و نگارگری مجدد ساختمان

لوله کشی ساختمان

راهبرد ها و استانداردهای لوله کشی

برای پیشگیری از ترکیدگی ها و خرابی ها , می بایست چندین از راهبرد ها و استانداردهای لوله کشی را از ابتدا رعایت کنیم :
تمامی لوله های آب سرد و گرم و برگشت آب گرم مصرفی از گونه فولادی گالوانیزه باشند مگر آنکه در نقشه ها و مقادیر کار جور دیگری ذکر شده باشد .
شیب لوله های آبرسانی در شبکه کف بطرف موتورخانه هست .
تمامی لوله های افقی سرد و گرم و بازگشت بایستی شیب یکنواختی دست‌کم برابر یک در هزار در سمت نقطه پایین لوله کشی داشته باشد تا در هنگام لزوم بتوان آن‌ها را تخلیه کرد .

اتصال لوله آب به کولرها به وسیله لوله مشی تیپ l جور نرم انجام می‌شود مگر انکه در نقشه ها و مقادیر کار مدل دیگری ذکر شده باشد .

توصیه های مرتبط با لوله کشی ساختمان و سرویس ها

آیا میدانید که بیشتر فساد های ساختمان از سیستم لوله کشی میباشد ؟ چراکه سنگ , خشت و گچ و سرامیک و . . . کمتر در معرض جراحت قرار میگیرند .
لذا توصیه می شود در زمینه ی این امر خطرناک هیچ گاه کوتاهی نکنید و عملکرد نمایید مدام شایسته ترین مدل اثاثیه مصرفی را اتخاب فرمایید تا خیالتان تا سالها راحت باشد , همینطور پیمانکاری که گزینش میکنید بایستی از لحاظ تجربه و بضاعت های فنی و داده ها , دانایی های واجب را داشته باشد تا نیز در حسن انجام کار و نیز در پیشنهاد ها و سفارش ها بتواند شایسته ترین امداد را به شما داشته باشد .

آیا میدانید اگر موتورخانه شما تمیز باشد , نیازی به سرویس مشعل و . . ندارید .
سعی نمایید کف و دیوراهای موتورخانه ساختمان شما کاشی و سرامیک شده باشد و از موتورخانه تحت عنوان انباری استفاده نشود , هرهفته کف موتورخانه شستشو شود تا مشعل گرد و غبارهای مو جود را به خویش جذب نکند .
عملکرد فرمائید پمپ ها را هفته ای یکبار بخصوص در روز ها فصل‌زمستان که موتورخانه همیشه گویا است روغنکاری نمائید تا از قدمت موثر و بازدهی واقعی آن بهر ببرید .
پیشنهاد می شود مبداء دو جداره یا این که کوئل دار خویش را عایق بندی فرمائید تا مصرف انرژی شما بیشتراز حد نباشد .
برای این‌که در زمستان منبع انبساط شما که معمولا روی پشت بام قرار می‌گیرد , خوب تر است از محصول آلومینیوم در حیث گرفته شود تا از پوسیدگی و سوراخ شدن ایمن باشد .

راهنمای لوله کشی ساختمان

نكات مهم در سیستم­های لوله­ كشی

۱ ) ارتباط بین سیستم لوله ­كشی نیوپایپ و سیستم لوله­ كشی فلزی

جهت ارتباط میان مهره ماسوره نیوپایپ با رزوه مقابل , ضروری است تك اورینگ ماسوره باطن پخ ۴۵ رتبه اتصال قرار گیرد . به دلیل اینكه اتصالات فلزی فاقد چنین قوانینی می‌باشند لذا مجاز به رابطه بی واسطه مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمی­باشیم و حتماً می بایست از اقلامی نظیر مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره نیوپایپ ورزوه سیستمهای فلزی به کارگیری نماییم .

۲ ) عدم استفاده ار اورینگهای متفرقه

با دقت به اینكه پباده سازی اورینگ اتصالات نیوپایپ به گونه­ای است كه توان عملكرد بلند برهه زمانی را در سیستمهای گرمایشی داراست لذا در صورت مفقود شدن اورینگ اتصالات متعدد , اجراکننده مجاز به استفاده از اورینگهای مشابه یا این که متفرقه نمی­باشد و مکلف است اورینگ را از نمایندگی شركت نیوپایپ تنظیم و روی اتصال نصب کند . تخلیه چاه و لوله بازکنی شهرک مخابرات

لوله کشی ساختمان

۳ ) مراقبت از لوله­ ها در مقابل مصالح ساختمانی

نظر به اینكه در حین اجرای لوله­كشی ساختمان , بقیه عملیات ساختمانی هم انجام می­شود , رعایت نكات ذیل الزامی است :

الف ـ رول لوله مستقیماً روی كف ساختمان در درحال حاضر ساخت قرار نگیرد و با قرار دادن كارتن یا این که مقوا در ذیل آن لوله از آسیب احتمالی حفظ شود .

ب ـ مسیر لوله­كشی از وجود مصالح متفاوت ساختمانی اعم از پوكه­ های نوك تیز پاك گردد .

ج ـ بعد از اجرای هر مسیر لوله­كشی و آزمایش و تأیید مهندس ناظر , مسیر لوله مذكور با به کارگیری از ملات سبك پوشانده شود تا از زخم احتمالی مصون گردد .

۴ ) محافظت از لوله­ها مقابل روشنایی بدون واسطه خورشید لوله بازکنی میدان انقلاب تهران

طبق استاندارد , لوله­های پلیمری در طول ساخت , مراقبت , حمل و نقل و بهره‌برداری نباید درمقابل روشنایی بدون واسطه خورشید قرار گیرند . لذا در عملیات لوله­كشی در فضاهای رو باز مراقبت از لوله­های نیوپایپ با به کارگیری از یك پوشش عایق علیه روشنایی خورشید اضطراری است .

۵ ) مراقبت از فوم لوله مقابل نور بدون واسطه خورشید

مجریان می بایست اعتنا کنند كه فوم XPE نباید برای دوران طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرد لذا در موردها دوری ناپذیر می بایست از عایق مطلوب مقابل نور و روشنایی خورشید برای مراقبت از فوم استفاده کرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *