راهنمای مرحله به مرحله و کامل رفع ایرادات برق کولر آبی خانگی / روش نصب کلید کولر / کنترل جریان

نکته : در کلیه تعمیرات ذکر شده حتما پیشین از هر کاری برق حیاتی را جدا فرمایید .

ایرادات رایج در برق کولر های آبی‌رنگ که در تجربیات کاریم بدست آوردم به شرح تحت هست :

یک : به محض وصل کلید کولر فیوز باطن واحد قطع می‌شد / اما فیوز کنتر حساس جدا نمی‌شود : جواب یک : فیوز ضعیف است و بایستی یک فیوز ۱۶ آمپر با اهمیت اهل ایران یا این که آلمانی AEG ( غیر چینی ) درون واحد جهت کولر نصب شود . در صورتی‌که فیوز ۲۵ نصب شود مانعی ندارد اما برای رفع خطاها جریان کشی ۱۶ آمپر باشد خوب تر است . هرآنچه باید درباره پوشال کولر بدانید

 نصب کلید کولر نصاب کولر آبی تهران

دو : به محض وصل کلید پمپ کولر , فیوز باطن واحد قطع می شود / یا این که فیوز کنتر مهم انقطاع می شود : جواب دو : اتصالات برق باطن کولر را بررسی فرمایید که به هم ریخته نباشد / اتصالات صحیح وصل شده باشد / اگه تمامی چیز صحیح بود , تحلیل فرمائید که پمپ تندرست باشد ممکن است پمپ حاد است و یا سوخته است / برای آزمایش پمپ آن را از داخل کولر خارج کرده و به یک پریز دیگر وصل فرمایید در صورتی‌که خراب یا این که سوخته باشد گشوده نیز می بایست فیوز جدا شود .

سه : به محض وصل کلید پمپ یا این که موتور کولر فیوز باطن واحد یا این که فیوز کنتر حیاتی قطع می شود : جواب سه : مورد ها ذکر شده در سوال یک و دو را نظارت نمائید چنانچه تمامی چیز صحیح بود / مشکل به کابل برق کولر مربوط می شود / احتمال دارد کابل برق کولر دارنده اتصال است / اتصالات را بررسی فرمایید و سفت کنید / ترجیحا برای کولر از کابل یک سره و سوای اتصال استعمال نمایید , زیرا مصرف برق نخستین کولر میان ۵ تا ۲۰ آمپر و مصرف همیشگی کولر دربین ۱ تا ۴ آمپر است فقط یک اتصال در کابل کولر میتواند به شدت کابل را گرم نماید و موجب حریق سوزی شود .

چهار : فیوز متصل به برق کولر بعداز چندین دقیقه تا یک ساعت کار به یک باره جدا می شود : جواب چهار : تسمه موتور را آنالیز نمائید که محکم نباشد , در صورت محکم بودن بیشتراز حد تسمه موتور داغ می شود . ادامه جواب چهار : وجود اتصال در کابل کولر بعضی اوقات هم موجب داغ شدن سیم کولر شده و فیوز در اولِ روشن شدن کولر کار نکرده و با گذشت زمان جدا می شود .

پنج : هنگامی بدور تند کولر را می‌زنیم , برق قطع می شود : جواب پنج : به دور تند موتور کولر سوخته است . تعمیر سیم کشی یا این که تعویض موتور کولر .

شش : جای بدور تند و نماید موتور تغییر کرده : جواب : کلید کولر را باز کرده با دقت به صورت کشیده شده روی کلید محل پیچ های تند و نماید مشخص و معلوم است . جای سیم های تند و نماید را عوض نمایید .

هفت : کولر آبی را پس از ۶ ماه روشن کردیم , بر عکس می‌چرخد . جواب هفت : برق موتور و یا این که برق دارای اهمیت را ترجیحا انقطاع فرمایید , سیم های خازن را جدا نمایید ( در صورتی موتور خازن فرنگی داراست ) , دفت نمایید سیم های موتور را از تخته جدا نکنید , اکنون در صورتیکه برق قطع است پره کولر موتور را در جهت استاندارد خویش بچرخانید . آن‌گاه خازن را وصل نموده و برق را وصل نمایید در اینجا دو وضعیت پیش می‌آید : یا این که جهت چرخش ساخته شده و یا این که به هیچ عنوان موتور نمی چرخد .

 نصب کلید کولر تعمیر

در صورتی موتور هیچ حرکتی نکرد چه کنیم؟

در صورتی موتور هیچ حرکتی نکرد , با رعایت جانب احتیاط در حالتی‌که برق موتور وصل است , پره موتور را با یک میله پلاستیکی بچرخانید … موتور به تکان در میاید . این وضعیت ایست موتور معمولا در کولر های کوچک صورت میدهد . ابلاغ یک تجره کاری : دوستی با اینجانب تماس گرفت که بعداز وصل کلید کولر فیوز میپرد و… قابل ذکر است که کولر پیش از این سوخته بوده و یک بدور آن صرفا کار میکرد . در محل حاضر شدم و کلید کولر و فیوز ها را عوض کردم ظاهرا کلیه چیز صحیح شد ( صرفا یک دور کولر کار می‌کرد و بدور دوم سوخته بود از پیشین ) اما پس از ۲ ساعت دیگر کولر روشن نشد .

سوای همانگی با اینجانب , دوستم موتور کولر تازه خرید و یک برق کار جهت نصب موتور حاضر شده و موتور تازه را نصب کرده بود ولی باز نیز همین اتفاق افتاد , یعنی پس از یک ساعت فیوز های اساسی برق منزل جدا میشد . مجدد اینجانب رفتم و در محل همگی چیز هایی که به ذهنم می رسید آنالیز کردم : تسمه نظارت شده , صحیح بود / اتصالات سفت بود / کلید سلامت بود / فیوز ها سلامت بود / از دوستم پرسیدم کابل یک تکه است یا این که خیر گفت یک اتصال داراست : با نیز محل اتصال را باز کردیم اتصال خیر فقدان البته مشکل نیز از آنجا کمبود ( عکس اتصال تحت مقاله می باشد ) همگی مورد ها را بررسی کردیم البته بازم نیز به عبارتی حادثه رخ اعطا کرد .

در مرحه سوم : یک آمپر متر انبری روی کنتر کلیدی منزل قرار دادم , تا ببینم پس از گذشت زمان آیا جریان تغییری می نماید یانه , البته بعداز گذشت زمان یک ساعت جریان اثبات بود و تغییری نمی‌کرد البته باز نیز فیوز پرید . پس از تراز چهارم حضور اینجانب / موتور را از روش یک کابل دیگر آزمایش کردیم و تمامی چیز صحیح بود , متوجه شدیم که کابل نقص‌ دیگری نیز داراست , قرار شد کابل را عوض کنیم که هنگام کشیدن کابل , کابل از اواسط نصف شد!!! مشخص و معلوم شد کابل غیر از اتصالی که داده بودیم یک اتصال دیگر نیز داشته است که میزبان خبر نداشت یعنی کابل سه تیکه بوده است و از به عبارتی نصیب تمام سیم ها و لوله هم ذوب شده بود /// علت این که نقص‌ را دیر فهمیدم این بود که کولر گهگاه کار می‌کرد گهگاه نه… تصاویر این عملیات خسته کننده در پایان مقاله وجود دارد . تصاویر : ردوبدل فیوز ۱۶ آمپر / پس از قطع و وصل بسیار فیوز وخیم شده بود . اتصالات موتور بررسی شد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *