آشنایی با کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب در ساختمان

کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب

شناخت با کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب در ساختمان

در بخش اعظمی از مورد ها دسترسی به شیرهای انشعاب آب آپارتمانها به سادگی میسر نمیباشد و سیم کشی برای پیاده سازی سامانه خوانش از بدور به مشقت انجام می شود یا این که در بعضی مورد ها به کلی نا ممکن است . استراتژی برونتاب برای این چالش به کارگیری از کنتورهای آب با قابلیت و امکان خوانش از بدور است . این کنتورها را می شود به دو نحوه طبقه بندی کرد .

طبقه بندی کنتور های اب بی سیم

از دید رشته آوری مقدار گیری آب مصرفی و از دید رشته آوری ارسال خوانش‌ها فارغ از سیم . برونتاب انرژی کنتورهای آب با رشته آوریهای التراسونیک , القایی , سینگل جت , مالتی جت و پیستونی را در سبد تولیدات خویش داراست که همه آن ها قابلیت و امکان تجهیز به ماژول فرستنده رادیویی را دارا میباشند . از متداولترین سیستمهای فارغ از سیم خوانش از بدور کنتورهای آب wmbus و Zigbee میباشند که هر دو در سامانه های مقدار گیری برونتاب انرژی قابل به کارگیری است .

کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب

مزایای کنتور های اب الکترونیکی

كنتورهاي آب الكترونيكي Mechatrone با قابليت تلاوت از بدور ویژگی ها عمومي • مقطع مقدار گيري ۲۰۰ : ۱

توجه بالا و عملكرد قابل اطمينان ( كلاس D در تمامی ظرفيت ها ) • نمايش كليه اطلاعات روي نمايشگر LCD

روش های  قابليت خواندن از دور کنتور های اب:

• قابليت مقدار گيري ارسال و نمايش دماي آب

مقدار گيري و نمايش سرعت لحظه اي حركت آب

• ذخيره سازي داده ها تا ۴۰۰ روز به طور روزمره در یاد دستگاه

• قابليت خوانش فارغ از تماس تمامي داده ها پیشین با به کارگیری از گوشـي هاي مجهز به NFC فارغ از تماس

• قابليت مقدار گيري حجم و سرعت سيالات

توجه نمايش : ميليليتر ( CC ( • استمرار طولاني ( ۱۵ سال ) فارغ از ايجاد غلط در مقدار گيري

• عدم وجود گيربكس مكانيكي

• هشدار وجود نشتي روي نمايشگر و به طور بيسيم

• هشدار احتمال يخ زدگي كنتور روي نمايشگر و به طور بيسيم ساير ویژگی ها كنتورهاي آب مولتي جت الكترونيكي Mechatron , با فایده گيري از رشته آوري خوانش الكترونيكـي بـدون گيـربكس مكـانيكي عمـلا بـدون استهلاك میباشند .

کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب

اين قابليت تاثير مواد معدني محلول در آب و ذررات مغناطيسي آویزان در آب را در كاركرد كنتور از بين مي بـرد و كنتـور توجه خویش را تا دوره بسيار طولاني ( ۱۵ سال ) مراقبت مي كنند .

كاربري دستگاه بسيار آسوده است و گونه های داده ها خوانده شده به ترتيب روي کاغذ به نمايش در ميآيند . دستگاه مي تواند داده ها را بـه رخ روزمره تا ۴۰۰ روز در یاد داخلي ذخيره نمايد .

دو خط مش متعدد خوانش عملا خطاي انساني در خوانش كنتور را كاملا از بين مي پیروزی و بجاي دسترسي به مجموع آب مصـرف شـده امكـان دسترسي به داده ها ذخيره شده در یاد در پايان هر روز تا بيش از يك سال از تاريخ تلاوت به طور روزمره موجود هست و به اين ترتيـب مي قدرت الگوي مصرف را نيز گزینه ارزيابي و يا تغيير تعرفه قرارداد

. W – MBus NFC LCD اين دادهها را مي اقتدار به طور خوانش از بدور در شبكه خوانش بيسيم ( فارغ از نياز به گام زدن يا رانندگي در حوالی محل ) يا بـا اسـتفاده از گوشيهاي مجهز به NFC به طور حضوري البته فارغ از دخالت دیده بشر , خوانش كرد . تفاوت كنتورهاي مكانيكي و مكاترونيكي كنتورهاي آب مكاترونيكي از توربين مولتي جت براي سنجش اندازه جريان سيال فایده مي گيرند . آشنایی با تجهیزات خط تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن در مقاله زیر

کنتورهای آب بی سیم وانشعابات اب

تفاوت اين كنتورها با كنتورهاي مكـانيكي در چیست

تفاوت اين كنتورها با كنتورهاي مكـانيكي در شیوه برداشت داده ها از توربين است .

در كنتور مكانيكي سيال با عبور از باطن محیط پروانه اي را به گردش در مي آورد , گـردش پروانـه با يك آهن ربا به گروه دنده ها منتقل شده و با ضريب اثبات تبديل به واحد حجم مي شوند . از آنجا كه خوی سيال در سرعتهاي متعدد در توربين , رفتاري خطي نيست , كنتورهاي مكانيكي داراي خطاي قابل پيش بيني است كه به منحني غلط دارای شهرت اسـت .

همچنـين بـه واسـطه نيروي ضروری براي به گردش در آوردن چرخ دنده ها و تضعيف آهن ربا به دلیل جذب ذررات آهني آویزان در آب دستگاه به تدريج استارت به شمردن كمتر از اندازه واقعي ( registration Under ( مي كند .

البته در كنتورهاي مكاترونيكي خوانش حركت پروانه بوسیله مدول الكترونيكـي انجام مي پذيرد و سرعت سيال در محاسبات آیتم دقت قرار مي گيرد لذا اين دستگاهها منحني غلط ندارند و از دقـت بهتـري برخوردارنـد . همچنين به جهت حساسيت بسيار بالا و خوی ديجيتال از توجه خوانش , با جذب ذررات آویزان كاسته نخواهد شـد و دسـتگاه بـه علـت حـذف قطعات مكانيكي مستهلك شونده قدمت بيشتري فارغ از حیف کردن توجه خواهد داشت . همچنـين صـداي كمتـري در مقايسـه بـا كنتورهـاي مكانيكي توليد مي شود . قابليت مقدار گيري جريانهاي بسيار كم سرعت از ديگر مزاياي اين جور كنتورها است . روش های پیشرفته دفع فاضلاب

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *