Categories: تعمیر کولر آبینصب کولر آبی

راهنمای مرحله به مرحله و کامل رفع ایرادات برق کولر آبی خانگی / روش نصب کلید کولر / کنترل جریان

نکته : در کلیه تعمیرات ذکر شده حتما پیشین از هر کاری برق حیاتی را جدا فرمایید .

ایرادات رایج در برق کولر های آبی‌رنگ که در تجربیات کاریم بدست آوردم به شرح تحت هست :

یک : به محض وصل کلید کولر فیوز باطن واحد قطع می‌شد / اما فیوز کنتر حساس جدا نمی‌شود : جواب یک : فیوز ضعیف است و بایستی یک فیوز ۱۶ آمپر با اهمیت اهل ایران یا این که آلمانی AEG ( غیر چینی ) درون واحد جهت کولر نصب شود . در صورتی‌که فیوز ۲۵ نصب شود مانعی ندارد اما برای رفع خطاها جریان کشی ۱۶ آمپر باشد خوب تر است . هرآنچه باید درباره پوشال کولر بدانید

نصاب کولر آبی تهران

دو : به محض وصل کلید پمپ کولر , فیوز باطن واحد قطع می شود / یا این که فیوز کنتر مهم انقطاع می شود : جواب دو : اتصالات برق باطن کولر را بررسی فرمایید که به هم ریخته نباشد / اتصالات صحیح وصل شده باشد / اگه تمامی چیز صحیح بود , تحلیل فرمائید که پمپ تندرست باشد ممکن است پمپ حاد است و یا سوخته است / برای آزمایش پمپ آن را از داخل کولر خارج کرده و به یک پریز دیگر وصل فرمایید در صورتی‌که خراب یا این که سوخته باشد گشوده نیز می بایست فیوز جدا شود .

سه : به محض وصل کلید پمپ یا این که موتور کولر فیوز باطن واحد یا این که فیوز کنتر حیاتی قطع می شود : جواب سه : مورد ها ذکر شده در سوال یک و دو را نظارت نمائید چنانچه تمامی چیز صحیح بود / مشکل به کابل برق کولر مربوط می شود / احتمال دارد کابل برق کولر دارنده اتصال است / اتصالات را بررسی فرمایید و سفت کنید / ترجیحا برای کولر از کابل یک سره و سوای اتصال استعمال نمایید , زیرا مصرف برق نخستین کولر میان ۵ تا ۲۰ آمپر و مصرف همیشگی کولر دربین ۱ تا ۴ آمپر است فقط یک اتصال در کابل کولر میتواند به شدت کابل را گرم نماید و موجب حریق سوزی شود .

چهار : فیوز متصل به برق کولر بعداز چندین دقیقه تا یک ساعت کار به یک باره جدا می شود : جواب چهار : تسمه موتور را آنالیز نمائید که محکم نباشد , در صورت محکم بودن بیشتراز حد تسمه موتور داغ می شود . ادامه جواب چهار : وجود اتصال در کابل کولر بعضی اوقات هم موجب داغ شدن سیم کولر شده و فیوز در اولِ روشن شدن کولر کار نکرده و با گذشت زمان جدا می شود .

پنج : هنگامی بدور تند کولر را می‌زنیم , برق قطع می شود : جواب پنج : به دور تند موتور کولر سوخته است . تعمیر سیم کشی یا این که تعویض موتور کولر .

شش : جای بدور تند و نماید موتور تغییر کرده : جواب : کلید کولر را باز کرده با دقت به صورت کشیده شده روی کلید محل پیچ های تند و نماید مشخص و معلوم است . جای سیم های تند و نماید را عوض نمایید .

هفت : کولر آبی را پس از ۶ ماه روشن کردیم , بر عکس می‌چرخد . جواب هفت : برق موتور و یا این که برق دارای اهمیت را ترجیحا انقطاع فرمایید , سیم های خازن را جدا نمایید ( در صورتی موتور خازن فرنگی داراست ) , دفت نمایید سیم های موتور را از تخته جدا نکنید , اکنون در صورتیکه برق قطع است پره کولر موتور را در جهت استاندارد خویش بچرخانید . آن‌گاه خازن را وصل نموده و برق را وصل نمایید در اینجا دو وضعیت پیش می‌آید : یا این که جهت چرخش ساخته شده و یا این که به هیچ عنوان موتور نمی چرخد .

تعمیر

در صورتی موتور هیچ حرکتی نکرد چه کنیم؟

در صورتی موتور هیچ حرکتی نکرد , با رعایت جانب احتیاط در حالتی‌که برق موتور وصل است , پره موتور را با یک میله پلاستیکی بچرخانید … موتور به تکان در میاید . این وضعیت ایست موتور معمولا در کولر های کوچک صورت میدهد . ابلاغ یک تجره کاری : دوستی با اینجانب تماس گرفت که بعداز وصل کلید کولر فیوز میپرد و… قابل ذکر است که کولر پیش از این سوخته بوده و یک بدور آن صرفا کار میکرد . در محل حاضر شدم و کلید کولر و فیوز ها را عوض کردم ظاهرا کلیه چیز صحیح شد ( صرفا یک دور کولر کار می‌کرد و بدور دوم سوخته بود از پیشین ) اما پس از ۲ ساعت دیگر کولر روشن نشد .

سوای همانگی با اینجانب , دوستم موتور کولر تازه خرید و یک برق کار جهت نصب موتور حاضر شده و موتور تازه را نصب کرده بود ولی باز نیز همین اتفاق افتاد , یعنی پس از یک ساعت فیوز های اساسی برق منزل جدا میشد . مجدد اینجانب رفتم و در محل همگی چیز هایی که به ذهنم می رسید آنالیز کردم : تسمه نظارت شده , صحیح بود / اتصالات سفت بود / کلید سلامت بود / فیوز ها سلامت بود / از دوستم پرسیدم کابل یک تکه است یا این که خیر گفت یک اتصال داراست : با نیز محل اتصال را باز کردیم اتصال خیر فقدان البته مشکل نیز از آنجا کمبود ( عکس اتصال تحت مقاله می باشد ) همگی مورد ها را بررسی کردیم البته بازم نیز به عبارتی حادثه رخ اعطا کرد .

در مرحه سوم : یک آمپر متر انبری روی کنتر کلیدی منزل قرار دادم , تا ببینم پس از گذشت زمان آیا جریان تغییری می نماید یانه , البته بعداز گذشت زمان یک ساعت جریان اثبات بود و تغییری نمی‌کرد البته باز نیز فیوز پرید . پس از تراز چهارم حضور اینجانب / موتور را از روش یک کابل دیگر آزمایش کردیم و تمامی چیز صحیح بود , متوجه شدیم که کابل نقص‌ دیگری نیز داراست , قرار شد کابل را عوض کنیم که هنگام کشیدن کابل , کابل از اواسط نصف شد!!! مشخص و معلوم شد کابل غیر از اتصالی که داده بودیم یک اتصال دیگر نیز داشته است که میزبان خبر نداشت یعنی کابل سه تیکه بوده است و از به عبارتی نصیب تمام سیم ها و لوله هم ذوب شده بود /// علت این که نقص‌ را دیر فهمیدم این بود که کولر گهگاه کار می‌کرد گهگاه نه… تصاویر این عملیات خسته کننده در پایان مقاله وجود دارد . تصاویر : ردوبدل فیوز ۱۶ آمپر / پس از قطع و وصل بسیار فیوز وخیم شده بود . اتصالات موتور بررسی شد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیر کولر آبیکولر آبینصب کلید کولرنصب کولر

Recent Posts

خدمات تضمینی لوله بازکنی جنوب تهران را از ما بخواهید!

خدمات لوله بازکنی جنوب تهران در مناطق شوش، راه آهن، مولوی، دروازه غار و نازی آباد ارائه می شود. خدماتی…

3 سال ago

روش درست کردن فلاش تانک و یا همان سیفون توالت چگونه است

 بعد از مدتی که از فلاش تانک استفاده می کنیم ممکن است که برای بعضی از اجزای آن مشکلی به…

3 سال ago

آیا از شلنگ توالت براکتی شناختی دارید؟

شلنگ توالتی براکتی یا شلنگ توالت فشاری، این مدل شلنگ تازه به بازار راه پیدا کرده و دارای عقبه نیست.…

3 سال ago

روش های آسان برای آب بندی لوله فاضلاب بدون تخریب

 از مهمترین قسمت های لوله کشی هر ساختمان لوله های آب و فاضلاب می باشد و هر مشکلی که در…

3 سال ago

معرفی انواع سنگ توالت ایرانی

سنگ توالت ایرانی در واقع اسم معروف و مشهوری از سنگ توالت تخت می باشد که در در کشورهایی نظیر…

3 سال ago

علت های گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب به عوامل مختلفی بستگی دارد می تواند برای لوله سینک یا چاه فاضلاب یا لوله آشپز خانه…

3 سال ago