چگونگی تولید مصالح ساختمانی از بازیافت نخاله‌ها ی ساختمانی

بازیافت نخاله های ساختمانی

چگونگی ساخت مصالح ساختمانی از بازیافت نخاله‌ها ی ساختمانی
سیناپرس : پژوهشگران یک کمپانی علم بنیان در استان اردبیل غالب شدند با بازیافت نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی , مواد اول مصالح را ساخت و از تخریب محفظه زیست خودداری نمایند . حمل نخاله

بازیافت نخاله ها و ضایعات ساختمانی

حاذق علی پور , مدیریت استدلال کمپانی علم بنیان آسیا تکین , عضو فدراسیون مخترعان فی مابین المللی عالم در جمهوری اسلامی ایران و اختراع کننده این طرح در خاطرنشان کرد و گو با خبر نگار خبرگزاری سینا خاطرنشان کرد : روزمره چندین کامیون نخاله از پروژه‌های ساختمانی در حومه شهر تخلیه می شود ; این گونه نخاله های ادغام قابل بازیافت و به کارگیری دوباره نیستند . از طرفی ساخت مصالح تازه باعث به تخریب منابع ارگانیک , استخراج هدر رفتن انرژی و در غایت هلاکت طبیعت در چندین سال آتی می شود براین اساس بازیافت نخاله ساختمانی میتواند از تخریب این منابع خودداری نماید .

بازیافت نخاله های ساختمانی

عضو انجمن تخصصی مالکیت فکری جمهوری اسلامی ایران به تفاوت این راه نسبت به طریق های رایج مدرن اشاره نمود و افزود : حال برای ساخت مصالح تازه , از دل کوه و طبیعت مواد اول را استخراج می نمایند ولی ما در‌این طرح از بازیافت نخاله‌های ساختمانی به عبارتی مواد اول مصالح را ساخت کرده ایم . اجرای این طرح ضمن امداد به از فی مابین نرفتن اکوسیستم طبیعت , از تلنبار شدن نخاله در طبیعت نیز خودداری می نماید ; اثر تخریبی مواد و نخاله های ساختمانی چندین برابر زباله‌های شهری بوده و برای محفظه زیست زیاد خطرناک است . از طرفی زیرا ساخت مصالح تازه مستلزم تخریب منابع ارگانیک , استخراج , هدر رفتن انرژی و در غایت هلاکت طبیعت در چندین سال آتی است , این طرح میتواند امداد شایانی به مراقبت سرمایه های ملی نماید .

دفن نکردن نخاله های ساختمانی و اکوسیستم طبیعت

عضو علمی نخبگان برنا جمهوری اسلامی ایران , امداد به مراقبت محفظه زیست ( به جهت دفن نکردن نخاله‌ها ) , بهبود اکوسیستم‌های طبیعت , برداشتن قدمی موءثر در معماری سبز و استوار , کاهش ۳۰ درصدی ارزش تمام شده ساخت علی الخصوص در بخش قطعات پیش ساخته و پودر , سرعت دادن به ساخت علی الخصوص بخش قطعات پیش ساخته ( برای تنظیم مواد اول مایحتاج شهرهای صنعتی ) , خودداری از هدر رفتن انرژی‌ها برای استخراج مصالح طبیعت و کاهش ارزش تمام شده آن ها , خودداری از هدر رفتن سرمایه های ملی و ارز ناشی از دفن نخاله ها و تخریب طبیعت , زیبایی و تنوع دانه بندی , رنگ و کالا تولید ها , فروش بخش اعظم و در آمد بالا به جهت ارزش ذیل و مواد اول مجانی را اعم از فواید اجرای این طرح برشمرد و در رابطه کاربرد این کالا خاطرنشان کرد : این طرح برای تنظیم مواد اول کارخانه‌های سیمان , سنگدانه آسفالت , اشکال موزاییک , جداول رنگی , واش بتن , سنگ فرش و همه فراوده بتنی و به کارگیری روی سطح های نما در نماسازی سیمانکاری شسته رنگی در ساختمان و همینطور به کارگیری نخاله‌های سبک نظیر نخاله خشت رسی , سفال , فوم بتن , بلوک های سبک و . . . ( تحت عنوان پوکه در سیب بندی بام ) کاربرد دارااست .

بازیافت نخاله های ساختمانی آخرین اقدامات ساماندهی نخاله های ساختمانی شهر اهواز توسط سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز

عضو راس رویش واحدهای فناوری کالج محقق اردبیلی خاطرنشان کرد : همینطور از این طرح می بضاعت برای انجام هرکاری که نیاز به پودر سنگ یا این که جنازه سنگ و شن دارااست یا این که مواد خمیری با دانه بندی ریز و میانگین برای نماهای بیرونی و داخلی , مواد پودری ( بتن دکوراتیو ) برای کف پیاده‌رو , کف ایوان , نماهای بیرونی با طرح های متنوع به کارگیری کرد .

تصویب طرح بازیافت نخاله های ساختمانی در شهرها

او تصریح کرد : حال این طرح تاییده اش را از وزارت علم ها , پژوهش ها و فناوری , معاونت علمی سر کردگی جمهوری و اداره حفاظت از محفظه زیست اخذ نموده است و در سطح نصفه صنعتی به راز میبرد . به آرزو خداوند خط ساخت این طرح ده سال فجر سال جاری با مساعدت اداره حفاظت از محفظه زست , پسماند شهرداری و سرمایه گذاران با ساخت روزمره ۴۰۰ بدن بازیافت نخاله در شهر اردبیل شروع خواهد شد .

عضو نظام فنی و مهندسی بنیاد آرامبخش استان اردبیل خاطرنشان کرد : همینطور برای اجرای این طرح مذاکراتی با مسوولان استان های تبریز , مشهد مقدس , اصفهان و کرج و همینطور شهر استانبول شده‌است .

بازیافت نخاله های ساختمانی

او خاطرنشان کرد : اجرای این طرح فیض ۹ سال سعی اینجانب است . اینجانب هنگامی که قصد اجرای اول این طرح را داشتم با اکثری از متخصصین فن های عمران و زمین شناسی مشاوره کردم . تمامی آن ها به نوعی منرا از انجام این کار دلسرد کردند و این کار را شدنی نمی دانستند ولی اینجانب با سعی و پشتکار بسیار ثابت کردم که‌این دستور شدنی است . حمل نخاله ساختمانی و عمرانی

علی پور به اشتباهات اجرای طرح های مخترعان اشاره کردو افزود : حال مراحل اداری وام ها شرکت ها علم بنیان زیاد طولانی و وقتگیر است و صندوق های حمایتی هم دراین مورد همیاری متعددی نمیکنند ; دستکم یک ماه عصر مراحل ادرای این امور ارتفاع میکشد .

او خاطرنشان کرد : انتظار اینجانب از دولت و مسوولان حمایت مالی و معنوی بخش اعظم از مخترعان است تا این اشخاص برای عملیاتی کردن طرح‌هایشان ناچار به عزیمت به کشورهای بیگانه نشوند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *