بررسی پرسش و پاسخ های متداول در رابطه با نخاله های ساختمانی در این مقاله

از سایر فایده ها بازیافت , صرفه جویی در مصرف انرژی است .

پرسش و پاسخ درباره نخاله

پرسش شماره ۱ . چرا كيسه های پلاستیکی برای محيط زيست ضرروزیان دارا‌هستند و به آن جراحت می رسانند؟

كیسه های نایلونی برای سالهای زیاد ( چه بسا بیشتراز ۵۰۰ سال ) در خاک باقی‌مانده و تجزیه نمی‌شوند . همینطور كیسه های نایلونی هر ساله سبب خفگی و مرگ هزاران لاک پشت دریایی میگردند .

پرسش شماره ۲ . منفعت تفکیک پسماند و بازیافت چیست؟

بازیافت آشغال ها سه سود حساس برای محیط زیست دارد . ما به یاری بازیافت آشغال در مصرف منابع ارگانیک صرفه جویی کرده ایم چون به جای به کار گیری از مواد ناپخته برای ساخت تولیدات جدید , از مواد بازیافتی به کار گیری میکنیم .

از سایر فایده ها بازیافت , صرفه جویی در مصرف انرژی است . ولی برای بازیافت مواد زاید نیز نیاز به پاره ای انرژی است ولی انرژی اضطراری برای بازیافت آشغال خیلی کمتر از انرژی موردنیاز برای ساخت محصول ها نو از مواد نپخته است . به عنوان مثال ساختن آلومینیوم از آلومینیوم بازیافت شده ۹۰ درصد انرژی کمتر از ساختن آن از سنگ معدن نیاز داراست . سو‌مین منفعت بازیافت نیاز به فضای کمتر برای دفن آشغال هاست .

پرسش شماره ۳ . کود مایع ( چای کمپوست ) چه‌طور ایجاد می شود؟

در فرآیند ساخت ورمی کمپوست مال دیگری هم بدست می‌آید کهwormtea یا این که چای کمپوست نامیده می شود این کالا تیره رنگ در واقع شیرابه بستر کرم ها به همراه لعاب و مایعات دفع شده از تن کرم هست که از بستر بیرون می شود . در صورتیکه چای کمپوست به نسبتهای يك به پانزده رقیق شود برای رویش گیاهان در سیستم های کشت آبی رنگ , آب پاشی گلدانها و باغ ها مطلوب خواهد بود . چای کمپوست به صورتهای متعدد اعم از بارونهای آب پاشی زیر فشار , محلول پاشی , کشت های هیدرو پوتیک , مصارف خانگی و تلقیح با بذر استفاده میگردد . تخلیه نخاله

پرسش شماره ۴ . یکسری مدل پسماند داریم؟

طبقه بندی اولیه :
۱ – پسماندهای خیس یا این که آلی یا این که طبیعی یا این که خرابی پذیر
۲ – پسماندهای کم آب یا این که غیرآلی یا این که غیر طبیعی یاغیر فسادپذیر
۳ – پسماندهای خطرناک و ویژه

طبقه بندی دوم :

۱ – پسماندهای خانگی : مشتمل بر پسماندهای معمولی منازل , مواد مازاد مانده در فرآیندهای آشپزی , تغذیه , پسماندهای فضای سبز , پسماندهای میوه و سبزی جات و . . .

۲ – پسماندهای بیمارستانی : آشغال های حاصل از عمل مرکزها بهداشتی و درمانی , بیمارستانها , درمانگاهها , مطب های پزشکان و دندانپزشکان , آزمایشگاهها و . . . را زایدات بیمارستانی یا این که بهداشتی می‌گویند .

۳ – پسماندهای تجاری : به مواد زاید ناشی از فعالیتهای صنفها متفاوت تجاری و بازاری اتلاق می شود نظیر صفحه , مقوا , اشکال منسوجات , پلاستیک و . . . .

۴ – پسماندهای خطرناک : نظیر باطری , چراغ فلوروسنت
۵ – پسماندهای صنعتی : به مواد زاید ناشی از کار های صنعت های و کار گا ههای متفاوت که در طی پروسه ساخت ساخت میشود اتلاق می‌گردد .
۶ – پسماندهای خاک و نخاله ساختمانی : به مواد زاید حاصل از عملیات عمرانی و تخریب و بازسازی ساختمانها مثل خشت , شن , الوار , سنگ , بتن و . . . اتلاق می‌گردد .
۷ – پسماندهای خیابانی : برگ درختان , لجن آب روها و جوی های خیابانی , زایدات ناشی از هرس درختان خیابانی و . . .
۸ – پسماندهای پارک ها , فضای سبز و گورستانها : مثل پسماندهای باغبانی , زایدات ناشی از چمن زنی , هرس درختان , شاخ و برگ و . . .

پرسش شماره ۵ . روش ورمی کمپوست چه می باشد و چه خواصی دارد؟

بر روی زمین بیشتراز ۳۲۰۰ نوع کرم بر روی کره خاکی موجود هست که همه آن‌ها به غیر از یک‌سری نوع متعدد و محدود یک کار مشترک یعنی شخم زدن و ذیل و رو نمودن خاک را انجام می هند یک کدام از این مدل محدود با اسم علمی آنیرنییافوتیدا یا این که به عبارتی کرم قرمز‌رنگ خاکی حلقوی بارانی , توان تناول کردن آشغال و تبدیل آن به کود آلی ورمی کمپوست دارد . این کرم طی روز بیش تر از وزن خویش خوراک می‌خورد و ۶۰ تا ۹۰ درصد آن را به فضولاتی به اسم کود ورمی کمپوست تبدیل می نماید . خاکبرداری و حمل نخاله ساختمانی در شمال تهران چگونه تعیین می شود

ویژگی کود ورمی کمپوست :

۱ – بی رایحه است ۲ – بازدارنده از تولید علف هرز می شود ۳ – ستفاده از این کود کیفیت تولیدات کشاورزی را تا ۵۰ درصد و کمیت را تا ۹۰ درصد ارتقاء میدهد ۴ – بدلیل خواص اسفنجی در نگهداشت آب و ازا سازی تدریجی آب جانور مبادرت به بارور نمودن زمین های شوره زار , کوه پایه و غیره کرده است ۵ – از تمامی مهمتر به دلیل کمبود هر جور مواد شیمیایی کالا کشاورزی تولیدی با استفاده از این کود طبیعی است و ارزش این گونه کالا تا ۵ برابر تولیدها معمولی است .

پرسش شماره ۶ . پسماند یعنی چه؟

پسماند یا این که به اصطلاح عام آشغال و زباله , یعنی تمام مواد زاید حاصل از کار های بشر و حیوان كه غیرقابل استفاده و بی مصرف باشد .

پرسش شماره ۷ . پسماندهای خطرناک , چه مدل پسماندهایی هستند؟

آشغال های خطرناک به مواد زاید جامدی اتلاق می شود که بالقوه خطرناک می‌باشند و یا این که این‌که موجب خطر برای سالمی بشر و بقیه جان داران به‌وجود می‌آورند .

خصوصیت های این مواد این است که بیشتر آن‌ها به آسانی تجزیه پذیر نبوده و به صورت کلی استوار می‌باشند و در حالتی که حالت مساعد بیولوژیکی داشته باشند انتشار یافته و می‌توانند خویش مهلک بوده و یا این که دست اندرکاران نامساعد دیگری را در محیط بوجود آورند . مواد زاید سمی و خطرناک قابل احتراق , خورندگی و امکان انفجار دارا‌هستند .

پرسش شماره ۸ . به چه شکل بایستی آشغال را تفکیک کرد؟

در گام نخستین برای بازیافت آشغال ها بایستی مواد قابل تجزیه مانند پسمانده های آشپزخانه و مواد غذایی را از دیگر آشغال ها جدا کرده و همت شود تنها این مواد را در کیسه آشغال ریخته و به رفتگر تحویل داد . این مواد را به نوعی کود به اسم کمپوست تبدیل می نمایند و برای تصحیح خاک و جبران مواد غذایی از دست رفته از آن استفاده می نمایند . فرایند جمع آوری و حمل پسماندهای ساختمانی و عمرانی با توجه به توسعه ساخت و سازها

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *